Bieganie - Jak się za nie zabrać + kilka utworów do playlisty.

Bieganie, tak stare, a popularne, na ulicach widać coraz więcej ludzi, którzy biegają. Nie są nawet otyli, czy coś w tym stylu, robią to dla sportu, dla kondycji. Jak zabrać się za bieganie? Wcale nie jest tak ciężko, jak może się na początek wydawać.

§1. Przeanalizuj swój stan zdrowia - czy nie masz problemów ze stawami, kolanami, czymkolwiek. Jeśli nie masz przeciwwskazań lekarskich - biegaj, ćwicz, ruszaj się.

§2. Zakup odpowiednie buty - pamiętaj, że muszą być trochę większe niż te, które nosisz na  co dzień. Kiedy biegniesz, stopa puchnie, potrzebuje wiec więcej miejsca, jeśli masz buty na miarę, tego miejsca nie ma. Należy też zadbać o odpowiednia amortyzację (to zależne od tego, gdzie biegamy - ulica, las). Poza tym dobrze, gdyby były przewiewne, jest na prawdę przyjemniej biec. Jeśli mamy problem z wybraniem, bo po prostu się na tym nie znamy, najlepiej poprosić o pomoc kogoś, kto wie lub obsługę w sklepie sportowym. Na buty nie powinno się "żałować pieniędzy". Wbrew pozorom, nie są takie bardzo drogie.

§3. Zorganizuj pozostałą część stroju. Musisz zaopatrzyć się również w sportowy stanik, który zadba o Twoje piersi. Nawet, jeśli są małe. Chyba nie chcesz, żeby wisiały.  Reszta? Akurat to jest prostsze. Przecież śmiało możesz biegać w zwykłych dresach "od chińczyka".

§4. Określ trasę, lub kwestię, ile czasu będziesz biegać. Na początek proponuję "Ile dam radę". Czujesz, że masz już dość - kończysz. To, że ostatnio na facebooku znajoma udostępniła screena z Endomodo i przebiegła 10km w godzinę wcale nie znaczy, że Ty tez musisz to zrobić. Powoli zwiększaj odległość, przyzwyczajaj organizm do wysiłku, w końcu nie biegasz jednorazowo, tylko regularnie (ale z umiarem, na pewno nie 7 dni)

§5. Zrób sobie playlistę, która będzie Ci umilała czas. Wtedy leci szybciej. Chyba nigdy jeszcze nie widziałam kogoś, kto biega, a nie ma słuchawek w uszach. Każdy lubi inny rodzaj muzyki. Poniżej podam moje propozycje, w których jest trochę wszystkiego... wszystkiego co lubię ;)

§6. Ciesz się po przebiegnięciu każdej odległości. Pamiętaj, że zawsze, ale to zawsze musisz być z siebie dumny. Nie ważne, czy przebiegłeś 10, czy 1 kilometr. Liczy się to, że pokonałeś lenia.

§7. Nie ma się czego wstydzić. Wiele osób nie chce biegać, bo co powiedzą znajomi, jak mnie zobaczą. Pomyślą, że się odchudzam, będą się śmiać. Nigdy nie można się wstydzić tego, że się dba o siebie. Nie ważne, czy to polega na uprawianiu sportu, zdrowym odżywianiu, czy tym, że facet robi sobie maskę na twarz lub wklepuje krem - przynajmniej wygląda dobrze i będzie zdrowszy.

§8. Pamiętaj o jedzeniu. Trzeba jeść, żeby mieć energię do biegania. Jeśli nie masz przeciwwskazań, możesz biegać na czczo, ale po biegu musisz zjeść śniadanie. Nie możesz - musisz.

Przykładowa Playlista (Są to utwory z mojej Playlisty, czyli to, co najbardziej lubię):


1. Metallica - Moth Into Flame 
2. Breaking Benjamin - Angels Fall
3. Avenged Sevenfold - Hail To The King
4. Breaking Benjamin - I Will Not Bow
5. Apocalyptica - I'm Not Jesus ft. Corey Taylor
6. Nickelback - Never Again
7. Apocalyptica - Not Strong Enough ft. Brent Smith
8. Breaking Benjamin - The Diary Of Jane
9. All That Remains - This Probably Won't End Well
10. Fall Out Boy - Thnks Fr Th Mmrs
11. Papa Roach - Where Did The Angels Go
12. Flogging Molly - Drunken Lullabies
13. Skillet - Feel Invincible
14. Skillet - Not Gonna Die
15. Skillet - Sick Of It

Myślę, że tyle propozycji wystarczy. 
Nic, tylko teraz pobiegać. Jednak dziś swoje wybiegałam. Najlepsze, co widzę, kiedy biegam rano - kobieta koło 50-tki, która mija mnie każdego dnia dwukrotnie podczas biegania. Wygląda niesamowicie. Mam nadzieję, że w jej wieku też będę w takiej super formie i zdrowie mi pozwoli na dalsze treningi. ;)
Pozdrawiam :* 

Obserwuj mnie na INSTAGRAMIE oraz FACEBOOKU. Jeśli obserwujesz bloga, napisz w komentarzu, na pewno się odwdzięczę. 



Komentarze

  1. Ja najbardziej lubię biegać po lasach które są niedaleko mnie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zazdro. Ja niestety lasów nie mam ;(

      Usuń
  2. Szczerze mówiąc to nie znoszę biegać 😊 zdecydowanie bardziej wolę rower i rolki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wieki nie jeździłam na rolkach ;(

      Usuń
  3. Ech.. no właśnie muszę wrócić do biegania ale mam trochę lenia :/
    Pozdrawiam :)
    Mój blog ♥ Serdecznie zapraszam !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bieganie jest super. Ale co kto lubi. Jestem zdania, że każdy powinien być aktywny w taki sposób, jaki lubi.
      Odwiedziłam. Pozdrawiam ;)

      Usuń
  4. zdecydowanie wolę spacery:)
    http://loonia1.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję wszystkim za komentarze. Cieszy mnie to, że każdy ma swoją opinię i nie boi się jej wyrazić. Zostawiajcie linki do swoich blogów, chętnie poczytam, a te, które mi się spodobają będę obserwować. Pozdrawiam cieplutko.

Popularne posty